Budynki

Twoi poddani w osadach mogą tworzyć rozmaite budowle. O ile chaty i domy mieszkalne Twoi ludzie budują we własnym zakresie, Ty musisz zadbać o każdą większą inwestycję. Każda decyzja o budowie kosztuje pewną ilość talarów, które płacisz od razu. Natomiast surowce potrzebne do budowy zużywane są stopniowo.

Aby budynek został zbudowany, musisz wydzielić część swoich pracowników do budowy (muszą oni stać się budowniczy ) i przepracować określoną ilość dni. Np. Jeśli budynek wymaga 100 roboczodni, to zostanie on wybudowany przez 10 ludzi w 10 dni, albo przez 20 ludzi w 5 dni, itp.

Ważne jest, aby kontrolować, czy w osadzie znajduje się wystarczająca ilość surowców do budowy. Jeśli zabraknie choć jednego spośród wymaganych do budowy, budowa będzie wstrzymana, a mieszkańcy osady przeznaczeni do budowy tego dnia nie będą pracować. W takim wypadku, otrzymasz o tym komunikat (w dzienniku osady).

Po ukończeniu budowy, musisz ponosić koszt utrzymania budynku, a także dostosować podział pracy w osadzie - budowniczych można przeznaczać do innych prac, często też nowy budynek umożliwia zatrudnienie ludzi w nowym zawodzie.

Niepotrzebne budynki można rozebrać - odzyskuj się wtedy 50% materiałów użytych do jego postawienia. Rozbierać budynki można w każdym momencie, także w osadzie oblężonej czy atakowanej. Po rozbiórce jednego budynku muszą jednak upłynąć 2 dni, aby można było rozebrać kolejny budynek w danej osadzie.

Lista budynków - ich koszt budowy w talarach i roboczodniach oraz tygodniowy koszt utrzymania:

budynek talary surowce roboczodni utrzymanie
akademia strzelnicza 40
    25 20
300 16,0
akademia wojskowa 40
    20 30
300 16,0
chata myśliwska 20
    8 15
150 8,0
fosa 16 320 4,0
garbarnia 24
    15 10
150 12,0
kamieniołom 16
    15 4
160 8,0
kopalnia rudy żelaza 20
    20 5
200 8,0
kopalnia węgla 20
    20 5
200 8,0
kuźnica 24
    15 6
220 8,0
ostrokół 12
    40
250 4,0
przystań rybacka 12
    30 5
200 4,0
smolarnia 20
    10 8
180 8,0
stajnia dla koni 48
    60 20
300 16,0
studnia 12
    15 5
100 8,0
system irygacji 12 200 4,0
świątynia 25
    1 35
200 12,0
tartak 16
    20 4
160 8,0
tawerna 20
    8 15
140 8,0
warsztat 20
    15 10
200 8,0
wieża obserwacyjna 12
    10 5
100 4,0
zakład kuśnierza 24
    15 10
200 8,0
zakład płatnerza 30
    14 16
300 12,0
zamek 50
    20 60
400 12,0
zbrojownia 30
    15 10
200 12,0